//violetchocomilk

You've visited to MY WORLD.
Do tag before live my blog.
Please don't COPY anything without my permission!
if you want anything just ASK.
thanks for visiting here ! ^_^


Bold Underline strike



HELLO WORLD call me DIEBA si mata bolart. I'm the boss and the actress in my own world. You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i will make you cry!. HAHAHAHA










luahan 2
selagi kaki mampu melangkah..selagi jantung masih berdegup..selagi mata mampu terbuka...selagi itulah hidup harus diteruskan.... ujian tu tanda sayangnya Allah pada kita..hanya kita yang terpilih untuk diuji??untungkan??? sedangkan orang lain Allah tak hiraukan..kita beruntungkan?? Allah nak kita selalu dekat denganNya...dalam hidup ini, banyak sangat ujian yang mendatang..kadang kala tak putus-putus, pernah tak terlintas dalam fikiran...kenapa aku yang sering diuji????


KENAPA AKU DI UJI???
"apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan: "kami telah beriman ," sedangkan mereka tidak diuji? dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang berdusta."
-Surah Al-Ankabut ayat 2-3

KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?
"boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu,padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-Surah Al-Baqarah ayat 216

KENAPA UJIAN SEBERAT INI??
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
-Surah Al-Baqarah ayat 286

RASA FRUST??
"janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman."
-Surah Al-Imran ayat 139

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA??
"dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali dengan orang-orang yang khusyuk"
-Surah Al Baqarah ayat 45

APA YANG AKU DAPAT DRPD SEMUA INI??
"sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin, diri, harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka...
-Surah At-Taubah ayat 111

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP??
jika mereka berpaling (dari keimanan), maka katakanlah: "cukuplah Allah bagiku; tidak ada Tuhan selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakkal dan Dia adalah Tuhan yang memiliki 'Arsy yang agung."
-Surah At-Taubah ayat 129

AKU TAK DAPAT TAHAN !!!!
"...... dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir."
-Surah Yusuf ayat 87.


ujian itu satu perkara yang positif...set minda kita supaya lihat sesuatu perkara itu ada hikmahnya..sesungguhnya Allah lah sebaik-baik perancang...





kadangkala kita tak pandai MENGHARGAI kehadiran seseorang dalam hidup kita, kita MENOLAKNYA dan mensia-siakan kehadirannya di sisi kita...dan apabila dia sudah KECEWA dengan kita..dia pergi jauhkan diri dari kehidupan kita...apabila tiba satu saat kita mula menginginkannya...barulah kita SEDAR dan mula MENCARINYA semula...namun saat itu sudah TAK BERMAKNA lagi...kerana dia telah jauh membawa diri....

p/s : dalam kehidupan, jika hidup takda masalah...tidaklah mencabar dan rasa hambar.. tak kira la apa pun..yang penting ..masalah yang datang telah mengajar kita menjadi lebih kuat dan hebat =)