//violetchocomilk

You've visited to MY WORLD.
Do tag before live my blog.
Please don't COPY anything without my permission!
if you want anything just ASK.
thanks for visiting here ! ^_^


Bold Underline strike



HELLO WORLD call me DIEBA si mata bolart. I'm the boss and the actress in my own world. You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i will make you cry!. HAHAHAHA










ada apa dengan cinta???

CINTA
Cinta merupakan perasaan jiwa yang semulajadi. Ia adalah fitrah yang menjadi salah satu sifat manusia. Ia wujud bila hati tertarik kepada yang dicintainya itu penuh emosi dan perasaan. Dalam memenuhi keperluan untuk mendapatkan kepuasan dalam cinta,manusia menghadapi krisis nilai. Insan yang mula jatuh cinta akan bersungguh untuk mencapai kepuasan dalam cinta itu. Ada yang menjadi buta dan kabur nilai akibat bercinta. Tapi bagi yang bijaksana mereka mendambakan cara yang sesuai dan mulia untuk memenuhi keperluan cintanya itu. Insan sebegini ingin hidup yang bersih dan penuh taqwa.

cinta itu indah
cinta itu mengharapkan balasan
cinta itu menakluki
cinta itu memiliki
cinta itu mengetahui
cinta itu hidup
cinta itu suci
cinta itu mempesona

tp nape aku keliru dgn cinta...???nape??aku tkowt dsakiti lagi...aku xnk bnda 2 brulang lg...ak xpcaya ak leyh syg owg len...aku tkowt..aku keliru...tp idup mmg perlu an cinta...ROMEO..andai kata kau membaca blogku ini..maafkan aku..aku perlukan masa..aku perlukan kyakinan diri aku tok bcinta...aku tkowt kamu akn wat benda yg sama naty...ak xnk ia berulang lg...SAKET SGT..!!!ak perlu an mase...aku keliru dgn diri aku... 

kata owg cinta itu..
dari mata turun ke hati
namun x juga ku temukan cinta itu...
lama2 bisa ilang..
ku lelah dan putus asa..
bantulah ku cari dimanakah cinta..
ternyata cinta ada di dalam hati kita...
x perlu jauh mencarinya...
cinta itu ada selamanya.....
di haty kita....  



p/s :jika kamu menadah air biarlah berpada..jgn tlalu mngharap pada tkungannya dan jgnlah mngharap ia begitu teguh...cukuplah sekadar keperluanmu..apabila sekali ia retak..tentu sukar untuk kamu menampalnya semula..akhirnya ia dibuang..sedangkan jika kamu cuba membaikinya mungkin ia masih boleh digunakan lg..begitu juga jika kamu memiliki seseowg..terimalah seadanya..jgn kamu terlalu mengaguminya dan jgnla kamu menganggapnya bgitu istimewa..anggapla die mnusia biasa..apabila sekali dia melakukan kesilapan bukan mudah bg kamu untuk menerimanya..akhirnya kamu kecewa meninggalkannya..sedangkan jika kamu memaafkannya..boleh jd hubungan kamu akan berterusan hingga ke akhirnya...